Zapytanie ofertowe na obsługę bankową budżetu gminy Winnica oraz jednostek organizacyjnych

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
27 października 2022

Nr sprawy: FN.271.1.2022

Zapytanie ofertowe

Postępowanie nie podlega ustawie z dnia 11 września  2019 roku  Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1710 ze zm.) gdyż wartość szacunkowa zamówienia nie przekracza kwoty 130 000 zł netto.                                                                                   

W związku ze zbliżającym się upływem okresu obowiązywania dotychczasowej umowy na obsługę bankową budżetu gminy Winnica oraz jednostek organizacyjnych. Wójt Gminy Winnica zaprasza do przedstawienia oferty na poniższe zamówienie.

1. Zamawiający:
Gmina Winnica
Ul. Pułtuska 25
06-120 Winnica
NIP 5681545340  REGON 130378522

2. Przedmiot zamówienia:
Obsługa bankowa budżetu gminy Winnica oraz jednostek organizacyjnych.

3. Opis przedmiotu oraz zakres zamówienia:
A. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest obsługa bankowa budżetu gminy Winnica oraz jednostek organizacyjnych w okresie od 1 stycznia 2023r. do 31 grudnia 2025 r. obejmująca:
1. Otwarcie i prowadzenie rachunków bankowych oraz wszystkich pomocniczych rachunków budżetu gminy oraz jednostek organizacyjnych w złotych polskich.
2. Realizację poleceń przelewów w formie papierowej i drogą elektroniczną przy założeniu, że zlecenie płatnicze składane do godz. 14.00 za pomocą systemu zrealizowane będzie w tym samym dniu roboczym, z wyłączeniem sobót, niedziel i dni wolnych od pracy.
3. Realizacja wpłat i wypłat gotówkowych.
4. Wydawanie blankietów czekowych.
5. Sporządzanie wyciągów bankowych dziennych w wersji papierowej w terminie do drugiego dnia operacyjnego.
6. Nieodpłatne zapewnienie elektronicznego systemu obsługi bankowej.

B. Dodatkowe wymagania Zamawiającego:
1. Wskazane jest aby Wykonawca występujący z ofertą posiadał Oddział, filię lub punkt kasowy w miejscowości Winnica. Wykonawca zobowiąże się, że w ciągu dwóch miesięcy od podpisania umowy będzie posiadać oddział, filię lub punkt kasowy.
W przypadku braku placówki bankowej w miejscowości Winnica, Wykonawca we własnym zakresie i na własny koszt musi zapewnić w dni robocze:
- dostarczenie gotówki max 2 razy w tygodniu do wszystkich jednostek organizacyjnych do godz. 9.00,
- codzienne odbieranie gotówki od wszystkich jednostek organizacyjnych Gminy od godz.  13.00-15.00 .
2. Wykonawca zapewni bez ponoszenia przez Zamawiającego dodatkowych kosztów codzienne dostarczenie dokumentów z banku do Urzędu Gminy w Winnicy i jednostek organizacyjnych.
3. Miesięczną kapitalizację odsetek od środków zgromadzonych na wszystkich rachunkach bankowych Gminy i jej jednostek.
4. Wykonawca przygotował projekty umów.
5. Zamawiający będzie miał prawo umieszczania wolnych środków pieniężnych na rachunkach i lokatach w innych bankach niż Wykonawca.
6. Zapewnienie realizacji nie uwzględnionych w zapytaniu ofertowym czynności i zleceń przez Wykonawcę wynikających z działalności statutowej Zamawiającego.
7. Zainstalowanie na koszt Wykonawcy programu komputerowego umożliwiającego realizację zleceń płatniczych składanych za pomocą systemu w tym samym dniu roboczym, z wyłączeniem sobót, niedziel i dni wolnych od pracy.
8. Szybkość realizacji poszczególnych dyspozycji (rozliczeń) składanych przez zamawiającego oraz godziny obsługi bankowej – obsługa bankowa w godzinach pracy Urzędu Gminy, na zlecenie zamawiającego inne godziny obsługi.
9. Świadczenie nieodpłatne następujących usług bankowych:

  • Sporządzanie wyciągów bankowych dziennych w wersji papierowej.
  • Niepobierania opłat za otwarcie i zamknięcie rachunków bankowych.
  • Wydawanie opinii bankowych o prowadzonym rachunku oraz innych opinii i zaświadczeń.
  • Podawania syntetycznych informacji z systemu bankowego dotyczących operacji na posiadanych rachunkach bankowych.
  • Bezpłatna realizacja wszystkich przelewów w ramach banku.
  • Zainstalowanie, uruchomienie systemu bankowości elektronicznej oraz zapewnienie prawidłowej pracy zainstalowanego oprogramowania a także nie pobierania opłat za przeszkolenie pracowników.

10. Udzielenie na wniosek Posiadacza rachunku krótkoterminowego kredytu w rachunku bieżącym, po pozytywnej ocenie zdolności kredytowej i na podstawie odrębnie zawartej umowy, z przeznaczeniem na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego, do wysokości określonej upoważnieniem w Uchwale Rady Gminy Winnica.

C. Niniejszymi warunkami zapytania ofertowego objęte winny być następujące jednostki organizacyjne gminy Winnica:
1. Urząd Gminy Winnica,
2. Zespół Placówek Oświatowych w Winnicy,
3. Publiczna Szkoła Podstawowa w Błędostowie,
4. Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Winnicy,
5. Gminna Biblioteka Publiczna w Winnicy.
6. Gminny Klub Dziecięcy w Winnicy
Wspólny Słownik Zamówień: Usługi bankowe 66110000-4.

4. Termin wykonania zamówienia:
od 1 stycznia 2023r. do 31 grudnia 2025 r.

5. Miejsce i sposób uzyskania informacji dodatkowej określającej szczegółowe warunki udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia:
Gmina Winnica
ul. Pułtuska 25
06-120 Winnica
woj. mazowieckie
tel. 23 691 40 92, fax 23 691 40 25
e-mail: sekretariat@gminawinnica.pl

6. Kryteria wyboru ofert: Kryterium wyboru ofert – cena 100%.
Informujemy, że zaproponowane warunki będą porównane z innymi ofertami. Z oferentem, który przedstawi najkorzystniejszą ofertę zostanie podpisana umowa. Od decyzji Zamawiającego nie przysługują środki odwoławcze.

Informacje Zamawiającego o dotychczasowej obsłudze bankowej budżetu:
1) w roku 2021 :
wykonane dochody – 30.160.115,31 zł, wykonane wydatki – 25.037.885,56 zł
2) w roku 2022:
planowane dochody –   35.583.869,83 zł, planowane wydatki – 42.978.116,13 zł
3) liczba rachunków bankowych: 41
4) średnia roczna liczba przelewów:
- w formie papierowej na rachunki w innych bankach –  szt. 24
- w formie elektronicznej na rachunki w innych bankach –   szt.  10.572
5) średnia roczna kwota wpłat gotówkowych – 727.341,94 zł
6) średnia roczna kwota wypłat gotówkowych – 63.772,04 zł
7) średnie saldo dzienne na wszystkich rachunkach bankowych – 1.500.000,00 zł
8) roczna liczba wydawanych blankietów czekowych rocznie – 40
9) obsługa bankowa za pomocą systemu elektronicznego dla sześciu jednostek : Urząd Gminy, Zespół Placówek Oświatowych w Winnicy, Publiczna Szkoła Podstawowa w Błędostowie, Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, Gminna Biblioteka Publiczna i Gminny Klub Dziecięcy

7. Wymagania jakie powinni spełnić wykonawcy zamówienia w zakresie dokumentów i oświadczeń.
O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
a) spełniają warunki określone w ogłoszeniu,
b) spełniają wymagania zawarte w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (tj. U. z 2021 r. poz. 2439 ze zm.),
c) oferowane warunki realizacji niniejszego zamówienia przedstawiają zgodnie z formularze, ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego,
d) przedstawią projekt umowy uwzględniający wymagania określone w zaproszeniu do składania ofert.

Spełnienie powyższych warunków oferent przedstawia w formie oświadczenia.

8. Sposób przygotowania oferty:
Ofertę w języku polskim (wypełniony formularz ofertowy stanowiący załącznik Nr 1 do zapytania ofertowego) należy złożyć z dopiskiem na kopercie Zapytanie ofertowe do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na „Obsługa bankowa budżetu gminy Winnica oraz jednostek organizacyjnych”.
Projekt umowy opracowany z uwzględnieniem postanowień i warunków ustalonych w przedmiocie zamówienia dołączy Wykonawca do oferty.

9. Miejsce i termin składania ofert:
Oferty należy składać do dnia: 29 listopada 2022  r. do godz. 10.00 w siedzibie zamawiającego Gmina Winnica, ul. Pułtuska 25, 06-120 Winnica, sekretariat urzędu.
Otwarcie ofert dnia 29 listopada 2022 r. o godz. 10.30

Wyniki zostaną podane na na stronie internetowej www.gminawinnica.pl oraz przekazane oferentom, którzy złożyli oferty na piśmie.

10. Osoba upoważniona do udzielania informacji w sprawie zamówienia:
Stanowisko: Skarbnik Gminy
Imię i nazwisko:  Waldemar Błoński
Tel.: 236914099
W godzinach pracy zamawiającego: pon. 7:30-16:30
                                                             wt-czw. 7:30 – 15:30
                                                             pt. 7:30 -14:30

11. Zamawiający unieważni procedurę zapytania ofertowego w następujących przypadkach:
- oferowana cena lub ceny brutto będą wyższe od kwoty przeznaczonej na finansowanie zamówienia,
- wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć,
- postępowanie obarczone jest niemożliwą wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy.

Załączniki
> Formularz ofertowy

 

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:UG Winnica
Data utworzenia:2022-10-27
Data publikacji:2022-10-27
Osoba sporządzająca dokument:Ewa Kozłowska
Osoba wprowadzająca dokument:Ewa Kozłowska
Liczba odwiedzin:1429