Zawiadomienie o wszczęciu postępowania administracyjnego ws. budowy farmy fotowoltaicznej o mocy 2 MW wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną- Błędostowo, nr działek 1/6 oraz 2, obręb 0003 Błędostowo

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
3 kwietnia 2020

Zgodnie z art. 61 § 1 i § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020r. poz. 256), art. 33 ust 1, art. 73 ust. 1 i art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. 2020r., poz. 283), zwanej dalej „ustawą o udostępnianiu”

zawiadamiam,

iż zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla zadania inwestycyjnego pn.:

„Budowa farmy fotowoltaicznej o mocy 2 MW wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną- Błędostowo, nr działek 1/6 oraz 2, obręb 0003 Błędostowo ”

Planowane przedsięwzięcie obejmuje budowę farmy fotowoltaicznej o mocy do 2 MW i powierzchni zabudowy do 1,5 ha na terenie działki o nr 1/6 oraz 2 (o powierzchni całkowitej 5,19 ha), w obrębie Błędostowo, wieś Błędostowo. Działka o nr 1/6 posiada dostęp do drogi gruntowej publicznej od strony południowej i zachodniej, a działka o nr 2 od strony południowej.

Nieruchomość, na której planuje się budowę farmy fotowoltaicznej jest wykorzystywana rolniczo, a obszar oddziaływania planowanej Farmy Fotowoltaicznej zawiera się w granicach działki, na której inwestycja jest planowana. Elektrownia słoneczna oddziałuje wyłącznie na teren, w którym jest posadowiona.

Ogniwa fotowoltaiczne zwane bateriami słonecznymi, to urządzenia w postaci cienkich półprzewodnikowych płytek wykonanych z krzemu, które pod wpływem promieniowania produkują energię elektryczną. Uzyskana w ten sposób energia będzie przekazana do zakładu energetycznego, a następnie wprowadzona do Krajowej Sieci Energetycznej.

Obszar na którym planowana jest inwestycja nie leży na terenie objętym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego Gminy Winnicy.

Zgodnie z §3, ust. 1, pkt 54 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września  2019r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. 2019, poz. 1839) planowana inwestycja jest zaliczana do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, dla których może być wymagane przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko.

Wniosek zamieszczony został w publicznie dostępnym wykazie danych o środowisku, prowadzonym na stronach internetowych Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Winnicy www.bip.gminawinnica.pl.

Zgodnie z art. 71 ust. 2 pkt 2 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko realizacja przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko wymaga uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

W przedmiotowej sprawie, organem właściwym do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach jest Wójt Gminy Winnica.

Zgodne z art. 64 ust. 1 pkt 1 i 4 ustawy o udostępnianiu, ewentualny obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko planowanego przedsięwzięcia stwierdza Wójt Gminy Winnica po zasięgnięciu opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie, Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie oraz Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym.

Wobec powyższego rozstrzygnięcie sprawy nastąpi niezwłocznie po uzyskaniu wymaganych uzgodnień i opinii pomocniczych.

Postępowanie w sprawie oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko prowadzone jest z udziałem społeczeństwa. Stronami postępowania są właściciele i posiadacze działek ewidencyjnych na których prowadzone będą prace jak i właściciele działek bezpośrednio przylegających do działek na których realizowana będzie inwestycja.

Informuję, iż zgodnie z art. 10 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, stronom tego postępowania przysługuje prawo do czynnego w nim udziału w każdym jego stadium.

Z aktami sprawy można zapoznać się w Urzędzie Gminy Winnica, ul. Pułtuska 25 w Referacie Inwestycji, Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Środowiska (pok. 9), w godzinach 8.00-15.00.

Zgodnie z art. 35 § 5 Kodeks postępowania administracyjnego do terminów załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.

Wójt Gminy Winnica
Robert Wróblewski

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:UG Winnica
Data utworzenia:2020-04-03
Data publikacji:2020-04-03
Osoba sporządzająca dokument:Marcin Krulak
Osoba wprowadzająca dokument:Marcin Strzyżewski
Liczba odwiedzin:4070